Nach der Eingabe in die Sucheingabe werden Vorschläge angezeigt. Durchstöbere die Vorschläge mit den Pfeiltasten nach oben oder unten. Wähle sie mit der Eingabetaste aus. Wenn es sich bei der Auswahl um einen Satz handelt, wird nach dem Satz gesucht. Wenn es sich bei dem Vorschlag um einen Link handelt, öffnet der Browser die jeweilige Seite.
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Hol das Beste aus dem Tab „Nachrichten“ heraus

Probiere diese Tipps aus, um Nachrichten schnell und einfach zu suchen, zu senden und zu planen.
Von Airbnb am 5. Dez. 2025

Das Tab „Nachrichten“ ist dein Posteingang auf Airbnb. Hier findest du alle deine Nachrichten aus den Bereichen „Gastgeben“, „Reisen“ und „Support“ an einem zentralen Ort. Im Tab „Nachrichten“ kannst du:

  • Nachrichten filtern und deinen Posteingang durchsuchen;
  • Nachrichten senden und planen, einschließlich vorformulierter Vorlagen, sogenannte schnelle Antworten;
  • mit allen Gästen einer Buchung in einer Gruppenunterhaltung kommunizieren;
  • Thread-Antworten nutzen, um Unterhaltungen zu organisieren;
  • gesendete Nachrichten bearbeiten und das Senden widerrufen;
  • Lesebestätigungen aktivieren, um zu sehen, wann Gäste deine Nachrichten lesen;
  • mit Emojis auf Nachrichten reagieren.

Filtering and searching messages

The Messages tab organizes messages into categories. The main categories are Homes, Experiences, Services, Traveling, Support, and Direct Messages

The default view, All, shows only the categories relevant to your Airbnb account. Select any category to filter messages by type. 

Within Homes, you can apply these additional filters:

  • Unread displays only unopened messages.
  • Trip stage sorts messages by reservation requests, upcoming reservations, currently hosting, and past reservations.
  • Listings organizes messages by listing if you have more than one.
  • Starred shows only the messages you’ve marked with a star.

Within Experiences and Services, you can apply these additional filters:

  • Unread displays only unopened messages.
  • Starred shows only the messages you’ve marked with a star.
  • Group messages sorts conversation threads with more than one booking guest by reservation.

If you have a co-host or are a Superhost Ambassador, you’ll find these filters in the Messages tab:

  • Co-host shows conversations between you and any co-hosts on a listing.
  • Superhost Ambassador displays messages between you and hosts you’ve matched with.

The Traveling filter shows messages you send and receive as a guest. The Support filter shows conversations with Airbnb Support.

Looking for a specific conversation? You can search messages by names, words, or phrases. The results take into account any filters you’ve applied, helping you find conversations faster.

Sending quick replies

A quick reply is a short, pre-written message that’s saved as a template in your messaging settings. 

Placeholders for details, like the guest’s first name, personalize each message by pulling information from your listing or the reservation.

Quick replies help you respond rapidly and save you time. Create your own quick replies or edit Airbnb’s templates to send right away or schedule for delivery later at key moments.

Learn more about quick replies for home, experience, or service hosts.

KI-generierte Vorschläge für schnelle Antworten

Schnelle Antworten sind Nachrichtenvorlagen, die du erstellst, um gängige Fragen zum Check-in, Check-out und mehr zu beantworten. Du musst schnelle Antworten einrichten, um die neue Funktion für KI-generierte Vorschläge für schnelle Antworten nutzen zu können.

Diese Funktion verwendet KI, um die Fragen von Gästen zu verstehen und automatisch eine deiner schnellen Antworten als Reaktion vorzuschlagen. Der Vorschlag für eine schnelle Antwort wird in der Gruppenunterhaltung angezeigt und ist erst einmal nur für dich sichtbar. Du kannst ihn prüfen und bearbeiten, bevor du die Nachricht sendest.

Using other messaging features

Other features in the Messages tab help hosts and co-hosts connect with guests before, during, and after booking, as well as with each other.

  • Threaded replies let you start a thread when replying to a message, which nests your response under the original message.
  • Editing tools enable you to edit a message within 15 minutes of sending it, and unsend a message within 24 hours.
  • Read receipts show whether guests or others have viewed your messages, unless they’ve turned off this feature in their account settings.
  • Recommendations make it easy to share your guidebook and suggest local experiences or services in just a few taps.
  • Photo and video sharing allows you to attach files to your messages to co-hosts and to guests after their booking is confirmed.

Fragen und Antworten zum Tab „Nachrichten“

Die in diesem Artikel enthaltenen Informationen können sich seit der Veröffentlichung geändert haben.

Airbnb
5. Dez. 2025
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